zondag 1 februari 2009

Als sneeuw voor de zon..

verdwijnen donkere wolken in mijn hoofd.

Niet alleen 2008 was het jaar van 'the new beginnings', ook 2009 is voor ons zo'n jaar en eigenlijk 2007 ook. In 2007 getrouwd, in 2008 een Roosje ontvangen, in 2009 een huis gekocht. En dat levert de nodige (gezonde?) spanningkriebels op. En zo af en toe een donkere wolk. Vooral als ik denk aan geld. En eigenlijk moet ik gewoon niet denken aan geld. Ik denk dat mensen soms te veel denken aan geld en aan wat alles en nog wat kost. Vandaag ging de preek over geld. Lekker praktisch. Ik heb er niet veel van meegekregen (aangezien het met baby's die moeten drinken achter in de kerk soms een beetje te gezellig wordt), maar wat mij wel duidelijk werd is dat God de hand erin heeft. En met druk maken bereik je trouwens ook niets. Bovendien is geld maar geld en zijn er a lot of people die het met veel minder geld moeten doen. En ook in onze gebeden kunnen we God vragen om Zijn leiding en voorziening in alles, dus ook onze financieen. Alleen al het feit dat we het bij Hem neer kunnen leggen is een rustgevende en zonnige gedachte. En daarmee verdwijnen dus mijn wolkjes.

Geen opmerkingen: