vrijdag 13 februari 2009

'Hier ga ik over bloggen'

Dat zeg ik eigenlijk veel te vaak. Want meestal ben ik gewoon hartstikke kwijt waar ik over ging bloggen. Maar....
woensdagavond ging het in de auto over intuïtie. Vriend W. zoekt een vrouw. Daar doet ie heel erg zijn best voor. Marinus en ik zijn eens kleren wezen shoppen samen met hem (ja Marinus vindt dat ook best leuk) en we hebben z'n huis gepimpt. Dat was s.i.l.o.s (ik durf het bijna niet te zeggen) en is nu in elk geval erg mooi. Ik was helemaal blij toen ik het afzag!

Dit getuigt toch wel van heel erg je best doen om een leuke vrouw te treffen en haar in je gezellige huiskamertje op de koffie uit te nodigen?!

Via internet kun je een heel end komen (blijkt, ik heb geen ervaring). W. ziet een aangename dame met een leuk profiel en schrijft haar een email. Dit vertelde hij in de auto dus, dat je het even begrijpt. Mailt de lady in kwestie terug dat ze naar aanleiding van zijn email W. absoluut niet bij haar vond passen. W. schoof het meteen op vrouwelijk intuïtie: ze zal het wel aan kunnen voelen.
En toen zat ik met vriendin A. (die is ook vrijgezellig, maar W. en A., tja.. nee) eens hardop na te denken over intuïtie. Zo'n voorgevoel hoeft niet perse juist te zijn. A. verwoordde het als volgt: als je intuïtief iets voelt dan kader je dat binnen je eigen ervaringen en je waarden. (Zo was het ongeveer) Als jou ervaring dus heel negatief is geweest en het voorgevoel herinnert je aan die ervaring dan is je intuïtie niet heel handig. Het laat aan W. geen ruimte over om de desbetreffende dame een positieve ervaring mee te laten maken. (Die zin klopt geloof ik van geen kant, maar ach.. je begrijpt me wel)

Heel ingewikkeld verhaal lijkt het (misschien alleen voor mezelf en is het voor jou appeltje eitje), maar het komt er dus op neer dat ik hierover zou gaan bloggen en dat heb ik bij deze gedaan. En conclusie: vrouwen zijn ingewikkeld, maar mannen zijn dat ook!

Geen opmerkingen: