woensdag 11 februari 2009

Regelderegel

Niet over regels, maar over regelen.

Sommige bijdehandjes zeggen over 'regels' wel eens: 'regels zijn er om overtreden te worden.' Dat is natuurlijk niet zo. Wel geldt dat als je je zaken niet regelt en niet op orde hebt, je net zo in de problemen kan komen als wanneer je regels overtreedt. Dat betekent dat alle zaken dan maar geregeld moeten worden.

Ik ben een redelijke regeltante. Hyoptheek is rond, dat wordt dus verhuizen volgende maand. Spannend!! Sinds ik 18 ben, ben ik (volgende maand meegerekend) vier keer verhuisd! Dat is a lot of a boel. En ik regel dan wel al die papierzaken, maar of ik het leuk vind is een ander verhaal.

Van de notaris moeten we een woonvergunning meenemen bij ons bezoek aan deze beste man. Ik even op internet opgezocht hoe je aan zo'n papiertje komt. Ik moet naar Den-Haag toe en weer heel wat gekopieert papier meenemen: jaaropgaaf, koopakte, legitimatie, uitreksel bevolkingsregister. Hoe kom ik aan zo'n uitreksel?? Naar de gemeente Delft toe en dit papier kopen (8,90). Nergens was te vinden of dit uitreksel van ons beide nodig was voor zo'n woonvergunning dus klom ik (niet in de pen) maar in de telefoon. Eindelijk duidelijkheid. Dan weer via internet een formulier ingevuld. Eindelijk lijkt deze woonvergunning bijna rond te zijn.
En dat is nog maar stap 1. van al het andere geregel.
Alle organisaties, instanties, familie en vrienden adreswijzigingen doorgeven, arrgghhh, daar zie ik zo tegenop! Maarja, dan ben ik voorlopig voor een paar jaar wel weer klaar met dit geregel.

Owja, Marinus komt heel gauw gastbloggeren! Wait and see...

1 opmerking:

Sam of Saam zei

Wordt ook altijd erg kriegel van dat soort papierwerk, sommige mensen zijn hier heel goed in... ik ben daar niet één van.