zondag 8 februari 2009

Karren maar!

Ik kan nog geen auto rijden. Althans, ik kan hem wel aan de praat krijgen dat ie vooruit gaat, maar of de veiligheid van andere weggebruikers daarop vooruit gaat, betwijfel ik. Marinus heeft mij wel eens een paar minilesjes gegeven (ohoo) in Moerkapelle natuurlijk (op een bedrijventerrein en op zondag), dus de nationale veiligheid was op dat moment niet in gevaar. Ik was zo blij dat ik een beetje kon schakelen. Maar ik was daar zó mee bezig dat ik vergat te sturen.

(Iedereen denkt nu, ahhhh die is de bosjes in gereden!! Maar gelukkig.. dat niet) Ja, dus ik keek weer even naar de weg i.p.v. naar dat schakelapparaat en toen reed ik op de verkeerde weghelft! Al zou je me nu een auto onder m'n kont stoppen is de kans groot dat het fout gaat. En daarom rijd ik maar niet:) Ik droom er trouwens wel eens van he, zelfs als kind al. Dat ik echt goed auto kon rijden en keihard kon rijden. Leuke dromen zijn dat.

Over auto's/karren gesproken:
Marinus en ik kunnen voor een spotprijsje een Subaru Justy kopen. Dat gaan we misschien ook doen (waar dat vanaf hangt horen jullie later). Marinus was in eerste instantie altijd tegen koekblikjes. Het idee van een baby in een koekblik verontrust hem. Als je daarmee een ongeluk krijgt ben je dood (waarschijnlijk). Maarja.. je moet toch wat. En we vertrouwen erop dat we er geen brokken mee maken en dan nog, de oude vertrouwde guldenwijsheid luidt: God is met ons.

Ik kan nu trouwens wel echt karren. We hebben een fietskar aangeschaft. Zo'n ding wat veel mensen sneu vinden en bovenal gevaarlijk vinden. Maarja, je moet toch wat zonder rijbewijs. Als ik straks ga werken moet Roos toch naar de oppas (lieve zus M.). Met een draagzak of doek fietsen wilde ik eerst wel doen, maar na het lezen van verhalen over het gevaar daarvan er toch maar vanaf gezien. Dus dan met de maxicosi in de fietskar en karren maar! Vandaag voor het eerst met Roos gefietst en ze vindt het heerlijk, in elk geval valt ze goed in slaap, fijn dus!
Ze zit droog en windvrij en ze kan naar de wolkjes kijken. En ik kan wel héél goed fietsen (heb in groep 8 mijn fietsexamen gehaald!)

Dus wij karren maar met de fietskar, dat rijbewijsje komt later wel..

Geen opmerkingen: