maandag 23 februari 2009

Pruttelpoep

Hier kwam Marinus mee hoor!

Roos maakt een boel herrie als ze poepert, ze pruttelt. Je hebt een boel poepbegrippen (tjonge, wat een niveau he?), daarvan is spetterpoep eentje die mijn broer graag gebruikt. De nieuw variant, met dank aan Roos, is dus pruttelpoep, of prutteltjespoep; hoe je het ook noemen wilt.
Tjonge, ik zie ineens op wikipedia dat mof eigenlijk poep betekent (of andersom). In het noorden van Nederland zegt men als men het heeft over poep, mof. Ik met m'n geschiedenis achtergrond wist dat nog niet en deel deze blijde boodschap graag met jullie. Vandaar dat de Duitsers het niet zo tof vonden om mof genoemd te worden..

En verder in het nieuws:
- Roos was zaterdag twee maanden! En we hebben haar vermaanddag niet eens gevierd!
- Eef is aan het solliciteren geslagen. We hopen op een parttime baan in het onderwijs. Ik heb er eigenlijk een heleboel zin in!
- Ik belde vandaag Mylene op, om haar allereerst te bedanken voor de speeltjes die we van hun hebben gekregen. Nadat ik na 15 minuten bellen had opgehangen bedacht ik me ineens dat ik het doel van het belletje vergeten was, ik had haar nog niet bedankt! = vergeetachtig:(
- Sommige mensen kunnen chagrijnig kijken; daar werd ik me vandaag erg bewust van. Komt het omdat het maandag is? Ow, het is zo heerlijk om vrolijk en blij te zijn en te kijken. Als iemand lacht, moet ik vanzelf ook lachen. Dat is toch veel leukerderder dan allemaal te chagrijnen?!

Doeii

Geen opmerkingen: