maandag 9 februari 2009

(Been)Gaap

Zo, na zo'n zeven weken weinig slaap en heelveel gaap, kan ik eindelijk twee nachten zo'n 6 uur achter elkaar slapen!! Joepie! Dank aan Roos!
Frappant en irritant is het, dat ik nu juist veel moe(d)er ben! Ik bedacht me dat ik waarschijnlijk al die nachtelijke wakkere uren moet inhalen. Ik slaap eindelijk weer diep en droom niet alleen meer over Roosje. Vannacht droomde ik dat er een tand uit m'n mond brokkelde. Echt zo'n rare droom. Schrik je wakker en het eerste wat je doet is voelen of al je tanden nog in je mond zitten. Gelukkig was dat bij mij wel het geval vanmorgen!
Ow en het is trouwens wel heerlijk om echt diep te slapen, totdat ik uit die diepe slaap gewekt wordt door Roos, dat maakt me moe! Maar voor Roos doe ik het hoor! Zij is een schatje, mijn schat!

Beengaap

Gapen wilt meestal zeggen dat je moe bent of in elk geval nieuwe energie nodig hebt. Mijn benen waren na vandaag erg moe. Eerst op minikraambezoek geweest; een borstvoedingsfopspeen gedropt. Dat was in het Westerkwartier en daarheen zijn Roos en ik gelopen. Ik heb gelopen en Roos heeft gelegen. Vervolgens naar CS om daar de bus naar de Bieslandhof te pakken. In de Bies moet ik al een kilometer lopen om op mijn afdeling te komen. Daarna weer de bus gepakt naar CS en die ging helaas boterham met pindakaas niet eerst langs de hoven. Dus toen maar weer gaan lopen via de Aldi naar huis toe. Nou dat was dus een eind en als mijn benen konden gapen dan hadden ze dat zeker gedaan.

Busonhandigheid: voorin instappen terwijl de kinderwagen niet door het gangpad past, ondertussen staan er achter me al meerdere mensen die er langs willen. Kinderwagen uit mekaar gehaald en een beetje onhandig in de bus gestaan. Dat doen we een volgende keer dus anders.
Busfijnigheid: bij het instappen draait een jongen (van mijn leeftijd gok ik) naar me toe: 'mevrouw, kan ik u helpen?'
Hihi, leuk! Met een kinderwagen wordt je ineens tot hulpbehoevende gebombardeerd!

Geen opmerkingen: