vrijdag 27 februari 2009

Niet wat ik wil, maar wat U wilt


Wat een rust, God de controle geven, Hij weet wat goed is. Zijn wil is het goede.
Vrijheid is de kracht het goede te doen en het slechte te laten. Veel mensen denken dat als je tot geloof komt dat je dan niet meer vrij bent. Ik las een artikel van de kok Ramon Beuk. Hij zegt: ik wil vrijheid, zelf kiezen wat ik wil.
Is dat vrijheid? God geeft vrijheid want Hij weet (wederom) wat het goede is. Wij zijn kortzichtig, hoe ver vooruit kunnen wij kijken? Er gebeurt veel wat we liever niet zouden willen meemaken, vaak reageren we vanuit onze 'ik'. Ik vond het echt niet tof, ik heb pijn hierdoor, ik moet nu opnieuw beginnen, ik vind zus en zo.
Elke dag God zeggen: doet U het maar, leidt U mij. De heilige Geest is er om met ons mee te gaan, ons te leren wat de wil van God is.

De wil is een onderdeel van onze ziel. Als je christen wordt komt je geest tot leven. God woont in ons. Het is natuurlijk mooi om God door ons hele wezen te laten werken, onze ziel en ook ons lichaam. Hoe doen we dat dan? Ons verstand moet steeds vernieuwd worden. Als ons verstand op Gods frequentie zit (door de bijbel te lezen bijvoorbeeld) is de heilige Geest gelinkt aan onze ziel en vervolgens aan ons lichaam.

Vb van genezing. God geneest, dat weten we. Het is niet altijd zichtbaar. Ik heb zelf van de zomer aan de lijve ondervonden dat God geneest.
Ik voelde niet meteen de genezing in mijn lichaam, maar in mijn verstand sprak ik steeds de genezing uit: dank U God voor uw genezende handen. Dank u Jezus, dat U dat gegeven heeft. Mijn extreme pijn in de rug was verdwenen. Een week later voelde ik weer pijn opkomen. Maar ik bedacht me dat woorden kracht hebben. En weer sprak ik de genezing uit: dank U God, dat de pijn in mijn rug over is. En ja hoor, de pijn verdween. Geweldig, want we moesten die week zo'n 10 uur in de auto zitten naar Oostenrijk. En ik heb sindsdien geen pijn meer gehad, cool he!

Ik bedacht me pas, n.a.v. een seminar, dat dit het was wat men soms noemt het vernieuwen van het verstand. Zo kon Gods Geest door mijn verstand en wil gaan werken in mijn lichaam. Zoals het plaatje wat ik geprobeerd heb te tekenen hierboven.

Ik hoor nu een mooie gebed: Heer, leer me te leven vanuit Uw karakter!
Handelen zoals God het wilt. Dat is niet iets wat wij heel goed kunnen, daar hebben we God zelf voor nodig, de heilige Geest. Maar op het moment dat we het bij God leggen en de woorden uitspreken wordt ons verstand vernieuwd en kan Gods Geest werken!

Geen opmerkingen: