vrijdag 30 januari 2009

Oud vertrouwd

Oude mensen worden vaak wijze mensen genoemd, dat zijn ze namelijk vaak ook wel. En al zijn sommige oudjes toch niet zo wijs, dan is dat wat vroeger gewoon was (traditie) vaak toch nog best wel wijs.

Inbakeren is zoiets van héél vroeger. Jezus lag al in doeken gewikkeld, en nu mijn Roosje ook. Tjonge, ik wist niet wat een verademing dat voor haar en voor ons zou zijn. Maria zal vast vanaf het begin al goed hebben geslapen als Jezus al ingebakerd in de kribbe lag. Roos hield zichzelf wakker met haar armen. En daarom wilde ze veel sabbelen om toch maar in slaap te komen. Dat heeft ze overigens niet zo tegen mij gezegd, dat heb ik zo maar geïnterpreteerd. Dus, nu liggen d'r armen langs haar lichaampje en ligt ze strak in de doeken gewikkeld. En ze slaapt als Roos! En ik slaap als een roos.

Dus sommige traditie is zo gek nog niet.

Ander nieuws, heeft ook met oud te maken. Marinus en ik hebben praktisch een huis gekocht, een huis uit 1934 in Duh-Haag. Vlak bij Oud-Rijswijk, op 6,6 kilometer fietsen van de Bieslandhof. Er moeten nu alleen nog wat papiertjes getekend worden en dan is het rond. Dus het is zo goed als zo, maar nu nog niet helemaal. Wederom een spannende tijd voor huize van de Lagemaat!

Geen opmerkingen: