vrijdag 23 januari 2009

Kook je 'n deuk, bak je 'n kreuk (nummer weet ik even niet)

Met dank aan Geertje!!:

Heerlijke en makkelijke couscous.
Ik had nog nooit couscous op en sinds ik een keer erg ziek ben geworden van rijst, moest ik ook niet echt denken aan dat spul wat iets wegheeft van rijst. Maar couscous is heerlijk!

Wat heb je nodig:

Een bakje magere spekreepjes (vaak verkocht in twee pakjes aan elkaar, je hebt er maar eentje nodig dus, 125 gr.)
300 gr. sperzieboontjes
Een half bakje cherrietomaatjes
Ik gok 125 of 150 gram (gezouten) cashewnoten) - op de gok dus
Couscous (AH heeft een leuke couscousverpakking, met daarbij ook rozijntjes. De kruidenmix in dat AH pak gebruik je niet)

Hoe maak je het:

Je bakt de spekreepjes in een pan een beetje aan. Als ze een beetje bruin beginnen te worden doe je daar de gewassen sperzieboontjes bij. Die wok je zo'n 8 minuten. Vervolgens gooi je nog heel eventjes de gehalveerde en gewassen cherrietomaatjes en cashewnoten erbij. Ik gebruikte ongezouten, maar Geertje de gezouten. Maakt denk ik niet zoveel uit. De couscous bereid je intussen. Dat is echt easy de peasy. Water koken couscous met rozijntjes erbij, even wachten en klaar is Cous. Dat prutje gooi je ook in de pan met al het andere lekkers, even mengen en smullen maar!

I love it!

Geen opmerkingen: