zaterdag 17 januari 2009

Grote Kunstenaar

Ik kan heel blij worden van de natuur. Die mooie bos bloemen (een tijdje geleden van schoonpa en moe gekregen) was al indrukwekkend. Maar ook de lucht, vooral de lucht eigenlijk. Van Hollands groen is bij ons in de buurt niet veel meer over. Het zicht wordt belemmerd door beton en ander niet zulk mooi materiaal. Niet dat alle huizen lelijk zijn, maar wel minder natuurlijk.

Als ik naar de lucht kijk bedenk ik me wel eens dat die stapelwolken geen wolken zijn, maar bergen. De skyline wordt dan heel anders als je je dat goed kunt inbeelden (en dat kan ik, heb een goed inbeeldingsvermogen). En tegelijkertijd zit ik me te bedenken dat God in de hemel met een penceel - niet een kleintje die je in de hobbyshop kunt kopen, maar zo'n hele grote, waarvan ik niet eens de grote in kan schatten (dat kan ik van God ook niet, Hij is SUPERGROOT) - lekker kleurtjes aan het mengen is op Zijn palet. En dan veegt ie met een kleine beweging zo'n geweldige lucht in mekaar. Wouw!
Hij kan ook pottenbakken, mensen 'bakken'. Dat besef ik me na de komst van Roos des te meer.
Hij is in elk geval SuperCreatief, want Hij IS Super!
God is echt de grootste kunstenaar die ik ken! Alle creativiteit komt ook uit Hem voort. Dank U God voor wie U bent!

Geen opmerkingen: