woensdag 21 januari 2009

Borsten

Niet een alledaags onderwerp om over te schrijven. Maar toch, vind je het smakeloos, lees je het lekker niet!

(Bijna) elke vrouw heeft borsten. Grote, kleine, ronde, theezakjes, neppe, gemiddelde borsten. Ik kwam ineens tot het besef dat mijn borsten wel degelijk werkende apparaten waren. De eerste 22/23 jaar van mijn leven waren ze er gewoon, accentueerde het de ronde vrouwelijke vormen. Maar nu hangt er een paar keer op een dag een kind aan mijn apparaten te sabbelen!

En dat is gek, want het meerendeel van je leven zijn ze 'buiten gebruik'. En bovendien zijn er veel vrouwen die ondanks een baby geen borstvoeding kunnen of willen geven. Dan laat je ze toch nooit volledig tot hun recht komen?? Als het niet kan, is dat een ander verhaal natuurlijk.

Ik las/hoorde pas dat in Afrika de borsten helemaal 'uitgemolken' worden. Soms geven oma's hun kleinkinderen zelfs de borst! dat komt natuurlijk omdat zij continue een kind aan hun apparaten hebben hangen waardoor de melkproductie op gang blijft.
In Belgie wilde een cafe-eigenaar moedermelk gaan verkopen. Niet direct, in de zin van vrouwen die op de barkruk zitten en waarschijnlijk mannen die de melk eruit proberen te sabbelen (ja, dit klinkt idd onsmakelijk), maar vrouwen die kolven dumpen hun moedermelk bij het cafe. Het schijnt namelijk lekker te zijn; zoet.

Wel, dat was het over borsten. Even wat anders. Roos is vandaag 1 maand! Joepie!

6 opmerkingen:

Handjes zei

Ik durf het bijna niet te vragen :P .

Li zei

goorrrrrr

Leon zei

Ik ken iemand die er pannekoeken mee bakte!

Eef zei

Dat soort rare dingen doe ik niet hoor:S hihi

Sam of Saam zei

Ik denk dat je met deze blog een originaliteitsprijs verdient, er wordt weinig functioneel én met humor over borsten gesproken.

Li zei

dat met die pannenkoeken is echt überranzig!!!!!!!!!!!