donderdag 4 juni 2009

TV

Tele Visie
Tikkie Vertraging
Tand Verzorging
Tasjes Vandalisme

´t Kan allemaal.

Ik begrijp uit de oningevulde enquête dat TV er niet toe doet. En dat is eigenlijk goed. Want TV verkwikt de ziel niet, dat denk ik althans. En TV hangen doen mensen soms snel. Wat heb je eraan? Onderzoek wijst uit dat als je tot rust wilt komen je beter niet voor de buis kan hangen.
Het wordt/is weer zomer en dat betekent dat de rolschaatsen weer uit de kast worden getrokken. Heerlijk hoor om d´r eventjes uit te zijn. En zoveel lekkerder dan TV hangen. Wij kunnen van de winter nu ook OHHen (Open Haard Hangen). Nou, eigenlijk Voor de Open Haard hangen. Want erin hangen lijkt me niet echt prettig.

Toen we hier net kwamen wonen hadden we drie weken geen tv. Marinus had het er met een collega over dat hij het eigenlijk wel relaxed vond, geen tv. Lekker rustig. Marinus zei, dat als we weer tv zouden hebben we hem misschien niet eens meteen zouden aansluiten. Zijn collega lachte hem uit: haha, dat gaat je echt niet lukken!

Maar we hebben besloten nog wat weekjes langer in de TVloze Rust te leven. Heerlijk.

Onze buren zijn Pools. Hun TV staat ALTIJD aan. Zelfs als er niemand in de huiskamer zit. Dat blijkt een stukje cultuur te zijn. Een Oost/Europese kennis van mij vertelde me dat ze dat bij hem thuis ook gewend waren. Constante herrie op de achtergrond, gezelligheid alom=

^Ik ben bewust even m´n leestekens niet aan het corrigeren. Echt irritant trouwens als er zo´n knopje aan staat waardoor alle leestekens zich automatisch verplaatsen op het toetsenbord, help!=|

Wel, dit waren mijn TV gedachten. Als iemand nog enquetespiratie heeft, voel je vrij om het te delen!

Aju en een fijne dag toegewenst!

2 opmerkingen:

Leon zei

Tja... tegenwoordig heb je ook mensen die uren surfen. En dan niet de gezonde sport-vorm, maar achter hun PC/ Laptop. Dan weet ik eigenlijk niet wat erger is.

Groetjes,
Mylène

Eef zei

Dat is waar,
alleen computeren = gevarieerder. Maar ik denk wel net zo ongezond.
Achter de compie kun je werken, spelletjes spelen, contacten onderhouden, antwoorden vinden op je vragen, doelloos ronddobberen...
tja..