dinsdag 9 juni 2009

Oorlog

Wij hebben inmiddels vrede gesloten met Oxxio, na bijna een half jaar is het geld er! Nu hebben we oorlog met Ziggo.

1. We zijn verhuisd en hebben de verhuizing doorgegeven.
2. We hebben besloten een 3 in 1 pakket af te sluiten – leuk, krijgen we een vast telefoonnummer!
3. Donderdag komt er een brief binnen op mijn meisjesnaam. Dat we eventjes een flink bedrag moeten dokken. Huh?
4. Ik hang aan de telefoon. Blijkt dat we twee abonnementen hebben lopen.
5. Daarnaast blijkt na tig telefoontjes dat hier een Achmed woont, dat we een nieuw modem nodig hebben (waar we het overigens niet mee eens zijn, want dat apparaat doet het gewoon), dat die mevrouw die ik donderdag heb gesproken het verkeerde (dus het nieuwe) abonnement heeft geannuleerd.
6. We zitten wederom zonder internet, tv en telefoon.
7. Ik hang weer eens aan de telefoon omdat de toegestuurde activatiecode niet werkt.
8. We hebben ineens een nieuw telefoonnummer. In al mijn sollicitatiebrieven staat ons mooie oude nummer. Het kan niet meer teruggedraaid worden. AARGHH!
9. We worden doorverbonden door een telefoniste met een Ziggo monteur die in Groningen in het callcenter zit: ‘Uh.. wij hebben niet de rechten op het netwerk van Den-Haag.’ Dus we hangen weer aan de telefoon.
10. Dit zijn niet alle telefoontjes, want de spraakcomputer laat het nog wel eens afweten. Dus…. Er komt geen keuzemenu. Ophangen en opnieuw proberen.
11. Joepie! Ik spreek eindelijk een goeie monteur. Halverwege het gesprek hangt hij op. In elk geval wordt de verbinding plotseling verbroken. Ik ben gefrustreerd! Stelletje lapzwansen.
12. Ik probeer joyful te blijven, maar bel intussen wel mijn mobiele provider voor een gespecificeerde rekening. Die is voor Ziggo!
13. Leuk, alle telefonistes zeggen: ‘tja, er werken hier mensen… die snappen er zelf niets van.’ En toch is er steeds een volgend telefoontje nodig. Wie snapt het nou nog?
14. Marinus redt mij van de telefoondood. Hij neemt het van me over want ik kan niet langer naar Tom Jones luisteren die knoerthard in mijn oor tettert. Ik wíl het niet horen!!!!
15. Ik blog alvast in Word. Tja.. geen internet he..
16. En ik zit nog steeds met de vraag: Achmed? Wie is dat? De huismuis?
17. Wij zijn belmoe, en Achmed laten we maar even voor wat of wie het is.

Marinus terwijl hij een Ziggo slachtoffer (want die zijn het slachtoffer van ons zeurterreur) aan de lijn heeft: ‘er zit gewoon iemand bij jullie op de verkeerde knopjes te drukken.’

Blijf gewoon van die knoppen af!

Geen opmerkingen: