donderdag 25 juni 2009

Praatjesgeur

Uit de Eva:
'En wat dacht je van die vent die zei: "Ik heb een halfjaar niet tegen mijn vrouw gepraat." "Oh," zei zijn vriend, "huwelijksproblemen?" "Nee hoor," antwoordde de man, "ik wilde haar gewoon niet onderbreken."

Grappig, vind zelfs ik. Een typisch voorbeeld van een vooroordeel over dé vrouw.
Over het algemeen sta ik wel bekend om mijn vele geklets of in elk geval dat ik een aanwezig persoon ben. Daar ben ik overigens echt niet altijd trots op hoor, want aanwezig zijn in combinatie met impulsiviteit = soms dingen zeggen waar je beter van te voren over na had kunnen denken (en waar ik dus spijt van heb), of een enkele keer een hilarische situatie.

Maar de laatste tijd vind ik mezelf niet passen in dat vooroordeel. Marinus kan het met me eens zijn en hij kan het zelfs ruiken! Hihi, ik ga even heel openhartig doen hoor. Gisteren kwam ie thuis en wilde hij me niet echt van harte een kus geven. Ik vermoedde dat er wat achter zat en vroeg hem: 'stink ik dan uit m'n mond ofzo? Ik heb gewoon m'n tanden gepoetst.' Ik had het bij het rechte eind en om het leed iets te verzachten zei Marinus: 'dat komt gewoon omdat je te weinig praat.'
Tja.. ik klets opzich heel wat af met Roosje, maar lange en diepgaande gesprekken zijn het niet. Misschien wel voor Roos, want voor haar is alles nog interessant. Ik probeer de schade altijd in te halen als Marinus thuis komt, maar hij moet altijd een uurtje acclimatiseren en dus negeer ik hem als hij digitale poppetjes neerknalt of zoals tegenwoordig supertechnische robots bouwt die tegen elkaar moeten vechten. Dat is natuurlijk veel interessanter dan het gezwets van je vrouw aanhoren over hoe vies de ramen wel niet waren en hoe groen Roos d'r poep eruit zag!

Ik moet dus meer praten!
Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Je mag altijd bellen hoor. Misschien dat ik dan aan mijn praat-tax kom zodat ik niet meer uit m'n mond stink als Marinus thuis kom. Ik zing nu overigens ook maar de hele dag voor Roosje, maar jammer gevolg daarvan is dat ik schor word en niet meer kán praten!

Dáág!

3 opmerkingen:

Handjes zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Handjes zei

Deze dus:
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs109.snc1/4803_115479946806_602161806_2895168_3380878_n.jpg

Eef zei

Coole foto, en mooi bewerkt!
Waar blijft je gastblog trouwens? Ik zit met smart te wachten.