dinsdag 16 juni 2009

De Aardbei en Ander Geneuzel

Wel, gister heeft Marinus het volgende geconstateerd:
de eerste rode aardbei is verschenen!

Reden tot groot feest! De Aardbei overleefd huize van de Lagemaat!!
Oh wat zijn we trots! En we hebben er niet eens wat voor hoeven doen?!

Wel jammer dat de Aardbei bijna door de onderburen geplukt kan worden. Daar denk je natuurlijk niet over na als je een klein plantje in een balkonbak plant. Al plukken wij onze Newborn Berry niet op tijd, hoeven de onderburen niet eens te plukken, alleen maar op tijd te vangen!

Ander Geneuzel:
Even niet meer over Aardbei; vannacht werd ik opgeschrikt door vreemd onweer. Een paar flitsen en een paar keiharde donders. Ik zei vanmorgen tegen Marinus dat het net leek of het een gerichte actie was. Het klonk als oorlog. En oorlog is niet leuk.

Dat afscheid van de Bieslandhof hoeft me niet zo zwaar te vallen. Marinus begint net een trekje van dementie te tonen:
We zitten lekker te eten. Marinus heeft eten gemaakt. Nou ja, het eten heeft hij klaar gemaakt. Lekker hoor. Ik hoor Marinus net voor de vierde keer zeggen: 'tjonge, het is best lekker.' Ik: 'uhh Marinus, dit is al de vierde keer dat je het zegt.' Marinus: 'oh..nou ja, het is toch gewoon heel lekker?!'

Hij wordt ook een daggie ouder!

Geen opmerkingen: