dinsdag 2 juni 2009

't Velletje

Ik ziet hier een beetje laveloos voor me uit te staren. Waar hadden we het nou pas over? Ik zou toch ergens over kunnen bloggen. De inspiratie was zoek, maar inmiddels weer hervonden.

't Velletje is voor mensen erg belangrijk. Vooral tussen mensen is het belangrijk in welk humeur het velletje zit. Lekker in het velletje, of niet zo lekker in het velletje. Ik kwam er pas achter dat wanneer het velletje niet zo lekker zit, ik geneigd ben om het volgende te doen.

Marinus: Zou jij zo gaan koken?
Ik: Jaha...

Marinus stelt een andere vraag en mijn antwoord is 'neeheee'. 'Jahaa' en 'neehee'. En 't'. Dat is irritant om steeds te horen. Vooral dat 'haa' of 'hee' erachter aan. Het geeft blijk van irritatie en eerlijk gezegd irritatie om niets!!
Marinus kan er ook wat van, want gisteren draaiden de rollen zich om. En toen pas besefte ik hoe irritant ik had geklonken de dag daarvoor.

Ik wil graag vrolijk zijn en niet geïrriteerd. Je krijgt er veel meer leuks voor terug als je zelf leuk doet. En dat is een keuze, toch?

Geen opmerkingen: