donderdag 2 juli 2009

Wat is er toch zo bijzonder aan billendoekjes?

Roos ligt op het aankleedkussen. Sinds ze kan draaien doet ze dat ook continue. Als ze bij je op schoot zit moet je uitkijken dat je d'r niet ineens kwijt bent en ze op de grond ligt (gelukkig nog nooit gebeurd!), op het aankleedkussen kost het me veel moeite om haar een schone luier te geven. Waarom leren baby's dat niet eerst; hun eigen luier verschonen?!

Dit is eigenlijk geen bijzonder verhaal, maar ik stond toch te kijken toen ze met alle moeite probeerde de billendoekjes te pakken. Wilde ze dan toch d'r eigen billen schoonmaken?
Nee, blijkbaar is dat plastic lekker om op te kauwen, ze propte zo de verpakking van de billendoekjes in haar mond. Jammie!?

Ik draaide haar terug in de hoop haar luier dicht te krijgen voor het een waterfestijn zou worden. Maar ze werd boos en draaide zich weer naar de billendoekjes. 'Nee Roos, eerst je broekie aan hoor'. Huilend kind dat niet meewerkte was het resultaat.

Blijkbaar zijn de doekjes erg belangrijk..
Erg lekker?
Verslavend misschien?

Nu ze zo beweegelijk wordt, moet ik wel uitkijken. Ik drink soms een beetje vreemd. Gisteren goot ik zo melk over m'n broek heen. Ik gauw een doekje pakken, maar daarbij had ik niet door dat mijn beker met melk er aantrekkelijk uitzag voor Roos. Ook die wilde ze in haar mondje stoppen. Dus toen ik ineens geproest hoorde draaide ik me om. Roos had de halve beker melk over de hoofd heen gegoten. Een melkfeest dit keer! Lekkerrrrr..!

2 opmerkingen:

Leon zei

Tja, enige remedie is goed opletten en iets anders te spelen geven op het aankleedkussen. Joël was er bij mij dus wel een keer afgerold. Ik deed alleen maar zijn luier in de emmer die naast de commode stond! Gelukkig ving ik ´m vlak voordat hij op de grond viel op. De schrik zat er goed in en voortaan houdt ik met één hand ´m vast en met de andere gooi ik de luier weg. Verder moet ik hem ook altijd iets te spelen geven. Speeltjes zijn op de commode niet interessant voor meneertje, dus gaf ik ´m laatst een tube crème, dacht niet dat hij deze open kon krijgen, totdat ik zag dat zijn mond er al mee vol zat.. Oeps... Baby´s... daar heb je je handen vol aan ;o)
Liefs,
Mylène

Eef zei

Oh!! Achteraf heel hilarisch, maar op het moment zelf denk ik dat je erg schrikt he?!
Je hebt wel een vlugge reactie zeg, dat je 'm nog net kon opvangen!
Mijn zus is ook wel eens gevallen van de commode. Meestal ligt Roos op het aankleedkussen op tafel. Die leg ik altijd in het midden als ik eventjes weg moet. Mocht ze van het kussen af kunnen komen, ligt ze dus nog niet meteen op de grond. Ja, ik ben gewoon lui om niet steeds naar boven te gaan:S

Wil je je man nog eens aansporen om te bloggen? Ik mis het getyp wel een beetje hoor!