woensdag 8 juli 2009

BBQ en vrouwen

Ik denk dat dat niet werkt. Gisteren was de afsluitende avond van de Meiden Mall en Speransa. Echt super gezellig joh!
We gingen BBQ-en en op één of andere manier zijn daar toch mannen voor nodig. Ik vroeg aan BBQ-blogger Ewout hoe dat nou werkt. Wanneer weet je wanneer de kolen goed heet zijn? Nou, volgens Ewout weet de doorsnee Nederlander dat dus niet, want wij, ongeduldige Hollanders, zijn al klaar met eten als de BBQ pas goed heet is. Vandaar dus al dat ongare vlees?

Niets voor mij, achter zo'n apparaat. Doe mij maar een ouderwets vuurtje.

De volgende opmerking zegt misschien genoeg over mijn BBQ-kennis. Mijn broer en zijn vriendin kwamen gisteren op bezoek en het ging over de BBQ. Ik zei:
'Joh, vrienden van ons gooien alles op de BBQ, ze hebben zo'n water BBQ, je weet wel..'
Broer: 'Water BBQ? Je bedoelt gewoon een pannetje op een vuurtje?'
Ik: 'Uh.. ja? Nee, nee toch Marinus?'
Wout: ' Oh, je bedoelt zo'n high-tech-stoom-BBQ.'

Ja, die ja.
Ik ben echt van de water BBQ. Die snap ik tenminste!

En even het verslag van een vette bless:
We gingen BBQ-en op de meest regenachtige dag in de afgelopen twee weken. Mensen die ik het vertelde lachte me uit. Ik zei tegen Lian: 'leuke dag hebben we uitgekozen.' Lian: 'joh, we gaan gewoon eerst bidden'.
En tada! Tijdens de BBQ was het droog, net nadat het klaar was ging het regenen!
Leuk he? God is echt leuk!

Geen opmerkingen: