zaterdag 18 juli 2009

Bagger Bende

Poep enzo. Niet zo'n alledaags onderwerp. Opzich wel een alledaags onderwerp, maar niet een onderwerp om over te praten, toch?
Ik moet zeggen dat ik redelijk aan poep gewend ben, andermans poep. Nou ja, gewend is misschien niet het juiste woord. Na jaren billen geveegd te hebben doe je het gewoon met verstand op nul. Wat moet, dat moet. En Roosjes poep is nog schattig: 'Joh, Marinus, moet je nou kijken, ze heeft een eerste echte keutel geproduceerd!! Cool!'

Maar hondenpoep, dat is dan weer een heel ander verhaal. Hondenmensen met plasticzakjes en de moed om de hondendrol op te ruimen verdienen een pluim. Want vaak genoeg gebeurt het niet. Begrijpelijk als je drie beren van honden hebt en je een kilo poep per uitlaatbeurt moet opruimen. Maar toch, juist díe drollen zijn het ergste (je staat er haast tot je enkels in, niet doen dus!). En regels zijn regels.

Misschien dat de asograad van een buurt bepaald kan worden door het aantal hondendrollen op de stoep. Hier zijn dat er redelijk wat. En ik zie regelmatig vrouwtjes lopen met een aantal reuzen van honden. Ik heb de moed nog niet gevat eens te vragen wanneer ze van plan was de poep op te ruimen. Of de honden in het gras te laten poepen, in ieder geval daar waar ik mijn voet niet hoef te zetten.

Want poep is gewoon, ja heel gewoon en ook heel vies!

Geen opmerkingen: