maandag 6 juli 2009

Klutsknieen

Dat is gek he. Als je jezelf in de spiegel bekijkt valt het wel mee. Alles lijkt redelijk geproportioneerd (lekker lastig woord voor zo'n simpele zin!). Maar als ik vanaf boven naar mezelf kijk, zie ik vooral die enorme klutsknieën. Daarom draag ik graag een broek, of een lange rok. Niet graag een korte. Of een korte jurk met een broek. Dat kan natuurlijk ook. Zo zitten mijn knietjes lekker verstopt onder m'n kleren.

Nu ben ik weer aan het naaien geslagen. Vandaag besloot ik om toch maar een broek te maken van een grote lap stof. Ik eerste instantie twijfelde ik daaraan. Een jurkje zou toch ook wel leuk zijn voor de zomer. Alleen zo lastig met de borstvoeding, zit ik daar in m'n onderbroek te voeden. Hmm.. is het overwegen waard?
De doorslag om toch een broek te maken kwam doordat ik van het weekend mezelf stond te bewonderen in een korte jurk. Toen ik voor de spiegel stond schrok ik weer van die knieën. Oh ja, daarom draag ik niet graag zo'n jurkje. We hebben trouwens sinds kort pas een spiegel waar ik mezelf helemaal in kan zien. Al jaren moet ik - mocht ik mezelf willen bewonderen - op een stoel voor de badkamerspiegel staan (de grammaticacontrole kent alleen maar het woord: bloedsuikerspiegel, dat lijkt me ook een leuke om voor de staan?). We hebben nooit de moeite genomen om een spiegel bij Ikea te halen. En nu kregen we een kledingkast met grote spiegel van familie van familie.

Ik had het vandaag met mijn schoonmoeder over mijn klutsknieën en dat ik daarom dus toch een broek wil maken. Zij zei dat iedereen van die gekke apparaten heeft en dat het helemaal geen klutsknieën zijn. 'Het zou pas wat zijn als je ze niet had, dan liep je zo' (en ze deed het graag voor). We waren bezig met naaien en meestal moet je je patroon op de grond uittekenen. Zo kwamen we erbij dat het best lastig is om zonder knieën een patroon uit te tekenen, of om sowieso zonder knieen op je knieen te zitten. Zie je het al voor je? Plat op de buik, je hebt immers geen knieen! Dan toch maar liever klutsknieen dan geen knieen.

Nu we het toch over knieen hebben; wij hebben een nieuwe bank!
Nu is natuurlijk de grote vraag welke Ikea bank wij hebben aangeschaft. Ik heb er maar een poll van gemaakt. Althans, nu ik dit typ heb ik dat nog niet gedaan, maar dat ga ik dus zo doen.
Oh en wat zijn we er blij mee! Marinus zegt nu al zo vaak dat hij zo blij is met de bank (we hebben het eerder gehad over zijn vorm van vergeetachtigheid he..). En dat is mooi dat hij het zo vaak zegt, dat houdt je dankbaar. Net zo dankbaar als ik met mijn klutsknieen ben!

Ik ben overigens ook vergeetachtig, of eerder ik-wist-het-echt-niet-achtig. Vanavond was er wél meidenmall (meidenavond in het jongerencentrum) en ik was in de veronderstelling dat het alleen morgen zou zijn. BBQ-en op de dag waarop de meeste regen wordt voorspeld. Dat is pas vertrouwen hebben!

Geen opmerkingen: