donderdag 19 maart 2009

Popi-Donni en het beangstigende naaivirus

Wat heeft Ome Donald toch? Ik ben in Schiedam bij een vriendin. Ik zie daar de Donald Duck liggen en vraag: 'C. (haar dochtertje van een half jaar) leest die toch niet?'
Je kunt baby's al vroeg gaan voorlezen, maar of de DD daar zo geschikt voor is?
Maar nee, dochtertje leest de Donald Duck niet, manlief van bijna 30 leest 'm.

Marinus leest de DD ook graag (bij zn ouders) en zegt nu al: 'we kunnen voor Roos toch een abonnement op de DD nemen?'

Jaja, onder het mom van: voor Roos. Niet dus, meneer leest de DD veel te graag zelf!

Wat is dat toch he? Wat heeft die Donald? In elk geval pech (toch?) in z'n verhaaltjes, maar in real-life verdiend hij de meeste euro's.

Verder was het trouwens aangenaam gezellig in Schiedam. Ik heb weer genaaid! Joepie! Dat lijkt ook een soort virus te zijn. Mensen die zwanger zijn of baby's hebben krijgen een lichte naaidrang. Ook mensen zónder trouwens, maar ik zie het vaak om me heen bij van die babyfiguren (waar ik er zelf één van ben). Het is in elk geval een applausje waard (dank u dank u) dat ik twee lappen stof redelijk netjes aan elkaar heb genaaid!

Hihi, de titel van deze blog klinkt nu net als zo'n Suske en Wiske strip: Suske en Wiske en het vreselijke zeegedrocht. Wie weet dat Donald ook nog eens een naaiwoede krijgt, kunnen ze de titel van deze blog mooi gebruiken!

Oh ja, lees je dit en kun je behangen? We hebben volgende week in de avonden behang-hulp nodig in Den-Haag. Vind je het leuk en kan je het (dat is wel zo handig) voel je dan welkom!
En als je je verveelt en op één of andere manier wilt helpen, alle hulp is welkom!
(voel je niet verplicht, voel je welkom)

Doeiii

2 opmerkingen:

Sam of Saam zei

Als je het écht op z'n Suske en Wiske's wilt doen, dan moet je allitereren. Da's een duur woord voor dezelfde beginletters gebruiken.
Bijvoorbeeld Popi-Donni en het nare naaivirus of het vlijtige virusje offe... verzin maar raak.

Eef zei

jij bent een echte kenner?!