dinsdag 17 maart 2009

Gek weer, maar wel lekker

Ik zit hier thuis en Marinus zit dáár thuis. Hij klust als een tierelier, met een boel hulp van z'n broertje Joachim. (En 's avonds veel anderen) Joepie! En wat wordt die jongen daar toch blij van he. Hihi, vanmorgen om 05.00 was hij klaarwakker, hij kon niet meer slapen. Net een kind dat jarig is en zo vroeg mogelijk de cadeautjes wilt openmaken.
Maar deze info gaat natuurlijk niet over het weer.

Weer is een breed begrip.
Eigenlijk past heen en weer ook wel hier. Vanmorgen ben ik met m'n zus en neefje (en Roos, die laten we niet alleen achter) naar ons dáár-thuis gegaan. Ze wilde even komen kijken en ik wilde even boodschappen halen voor de klussers. Afgezet door mijn zus bij de Aldi in Rijswijk, zodat ik na het doen van de boodschappen weer richting ons dáár-thuis kon lopen, een (waterpokken)eind ben ik achtergekomen. In elk geval, dit weer is nog zo, dat je nog niet je speciale zomerjas tevoorschijn haalt. Ik bedenk me nu dat ik die niet eens heb. Het weer is te koud om zonder jas de straat op te gaan, maar door die heerlijke warme aanstaande-lente-zon is het eigenlijk te warm om je jas aan te trekken. En met liters sap en ander verteerbaar materiaal wordt het nog warmer. En dan loop je (na de boodschappen afgeleverd te hebben, dus kilo's lichter) op de terugweg door het bomenrijke parkje, is het toch te koud om de jas uit te laten. Gek weer is het weer. Maar wel lekker!

Geen opmerkingen: