woensdag 11 maart 2009

Liedjes schrijven

Joepie, ik heb mijn eerste serieuze liedje geschreven, eergisteren! En het kwam zomaar uit m'n vingers (gitaar) en m'n mond. Leuk! Ik ga hem, als we in het nieuwe huis geïnstalleerd zijn (voor zulke installaties heb je gelukkig geen installatiebedrijf nodig!) opnemen en jullie ten gehore brengen via deze digitale weg. Het liedje heet 'hello goodmorning'. Het is een gebedsliedje voor ik uit bed stap.

Ik heb wel eens eerder een liedje geschreven, voor op de bruiloft van m'n beste vriendinnetje. Het liedje ging over een verliefde koe. Ja, Majo en d'r man houden van koeien, vandaar.
Het was een beetje een Boudewijn de Groot tune:

Ik zat eens in de trein
keek uit het raam
en vond het fijn

stukken land stukken groen
een mooi gezicht
zo moet het zijn

Refr.
Her en der een schaap een koe een paard
een sloot een dorp
maar bovenal die ene koe
Boehoehoeeeeee

Elke dag de reis naar school
zag ik die koe allenig staan
'k keek uit het raam

'k keek in haar ogen en wist
ze was alleen
haar hartzeer deed mij pijn
zo moest het niet zijn

Refr.

..bladibla (verder ben ik 'm vergeten)
Het kwam er in elk geval op neer dat die koe een andere koe tegen kwam - wat een geluk!

De vraag aan de lezer (op z'n Man Bijt Hond's):
Wanneer heb jij voor het laatst een liedje geschreven?

(Eigenlijk is de vraag: vertel over jou liedjes!)

1 opmerking:

Marjolein zei

jaaa!! cool dat lied! Je had er een plee-plaat van gemaakt omdat we een koeienthema zouden doen de WC! Hij staat nog steeds bij ons in de WC hoor :) Al hebben we geen koeienwc meer ondertussen....

KUS