zaterdag 7 maart 2009

En ik dacht dat regen dodelijk was..

Vandaag zat ik met Roos en Marinus in onze supersonisch-zuinigrijdende-stinkbak (lees: Subaru Justy uit 1989 - het jaar van de 'Muur'!)

Anyway, dankzij Marinus weet ik nu wat goed en wat slecht rijgedrag is. Goed rijgedrag is bijvoorbeeld zoveel mogelijk rechts rijden en als je op de middenbaan of linkerbaan zit moet je wel inhalen natuurlijk. Slecht rijgedrag is bijvoorbeeld je knipperlicht aangooien als je nog naast iemand rijdt = schrikken etc. etc. Owja, nog eentje dan: op het moment dat iemand je in wilt halen (wij bijvoorbeeld) is het niet slim om dan ineens gas te gaan geven = irritant!

Meestal heeft Marinus er een handje van om duidelijk te maken dat automobilisten in de fout gaan. Niet dat de desbetreffende automobilist het dan doorheeft, want hij maakt het vooral de mede inzittende van de Subaru duidelijk. Vandaag was ik aangestoken met het ik-rij-goed-en-jij-rijdt-slecht virus. En dat terwijl ik niet eens kan autorijden. Poe-hee, ik zag en benoemde elke fout van bijna elke automobilist!

Marinus zegt: 'tjonge, als het zo doorgaat kun je beter maar niet leren autorijden. Blijf jij maar lekker fietsen!'
(Jammer, de verkeerspolitie lijkt me eigenlijk best leuk, alhoewel ik dat plan al eerder aan Marinus opperde, kon hij alle slechte rijders op de bon slingeren.)

Ik zeg dus: 'hehe, eindelijk van dat gezeur af, ik wil niet eens autorijden, ik ben er inmiddels achter gekomen dat regen niet dodelijk is, ik doe alles wel op m'n fietsie.'

En toen bedacht ik dat ik hier eens over moest bloggen. Toen ik jonger was, een krantenwijk had van een dagelijks dagblad (lees: elke dag na school nog een uurtje de wijk door crossen, door weer en wind!), naar school moest fietsen en nog buiten MOEST spelen (dat zou elke ouder zijn kind moeten verplichten vind ik), TOEN dacht ik dat ik dood zou gaan van de regen. Ow wat was het erg om te moeten fietsen, nat te worden, koud te zijn en koppijn te krijgen van die koude kletterende regen tegen je frontje aan, bleh!
Fietsen in de regen was een ramp!

En niet eens zo heel lang geleden kwam ik erachter dat als het regende ik een regenpak aan kon doen, dat ik als ik geen regenpak had nat kon worden en toch ook warm kon zijn, kwestie van doorfietsen en natuurlijk kwam ik erachter dat ik me gewoon kon omkleden! Natregenen geeft ook een extra dimensie aan een kop warme choc met slagroom! Je gaat helemaal niet door van de regen. En fietsen is heerlijk!

Je gaat dood van roken en je gaat trouwens ook dood van niet roken. Je gaat hoe dan ook dood, behalve als je het voorrecht hebt erbij te zijn als Jezus terug komt. Daar hoop ik nog steeds op!

1 opmerking:

Anoniem zei

hihi, tijdens de seminar al helemaal verbaasd dat jij over irritante autoergenissen begon,maar snap m nu. Marleen