vrijdag 13 maart 2009

'Je hoeft niet meer te verven, dat heb ik vannacht al gedaan'

Een uitspraak van vriendin J. toen we het hadden over héél actief dromen. Zij had 's nachts hun hele ((destijds)nieuwe/aanstaande) huis al ingericht en zei dit dus de volgende morgen tegen haar man.
Als het zo makkelijk ging..

Vannacht was een actieve nacht. Niet zozeer vanwege Roos, (ik weet nu dat ze na haar laatste avondeten na 5,5 uur weer een keer wilt drinken, mijn lichaam houdt daar op één of andere manier rekening mee) vanwege mijn grootse hersenactiviteit.

Tjonge, ik heb gedroomd over een eiland Manilla en een cruiseschip. Daar zou iemand van af gegooid zijn en die moesten we redden. Ik heb gedroomd over een wilde achtervolging op het CLD (middelbare school) en ondertussen werd ik steeds wakker omdat ik dacht dat Roos nog in ons bed lag (gelukkig lag ze in d'r eigen bed!). Ik moest toch steeds ff checken of ze wel echt in d'r bedje lag (dus er ook nog minstens 3 keer uit geweest).

Naar aanleiding van mijn heftige nacht verhaal aan vriendin J. vroeg ze of ik ook al bezig was met de inrichting van ons huis. 'Ja, 's nachts', zei ik.
Nu ons huis echt in zicht is (dat wil zeggen: maandag krijgen we de sleutel!!) zou ik wel willen dat alle activiteit van 's nachts z'n uitwerking zou hebben op de inrichting en uitstraling van het huis. Het zou ons maar een paar slechte nachten kosten en voila, het huis is af! In je dromen gaat het allemaal veel sneller!

Nu ik dit schrijf denk ik meteen aan het volgende:
Computers zijn gemakkelijk (en soms ook heel stom, irritant, frustratiewekkend en traag). Maar er zit zo'n superhandige knop op het toetsenbord, de backspace. In mijn eigen realitysoap wens ik wel eens dat ik over zo'n backspace knop kon beschikken. Dingen terugdraaien en het beter over doen.

Eigenlijk is het maar goed dat dat niet kan, van fouten kun je leren.
Maar toch, herken je die gedachte?

En verder vandaag in het realitynews:
- Marinus was een dag vrij, het voelde vandaag als zaterdag, maar die dag komt er nog aan - joepie!
- Roos kwam om de vier uur met drinken - joepie!
- Mooi liedje zit in m'n hoofd:
I will sing praise, I will sing praise
No weapon formed against me shall remain
I will rejoice, I will declare
God is my victory and He is here

- Boek 'de uitnodiging' is uit - nu Marinus z'n beurt om 'm te lezen
- We zijn naar IKEA geweest - een blog over de leuke plee-borstel-handleiding volgt nog..

Geen opmerkingen: