zondag 8 maart 2009

Af en toe vloeren

Het is goed voor je relatie om elkaar af en toe eens op de grond te leggen. In elk geval maakt het je relatie wel bijzonder, train je je spieren en met een beetje geluk (mits je 'de vijand' een stuk over de vloer kunt slepen) wordt je vloer er ook nog schoner op.

Ik train tijdens deze vechtsessies (misschien is dit dé gouden tip voor elke relatie, het werkt in elk geval therapeutisch) mijn kietelspier. Marinus kietelt graag - nu mag het, tijdens de zwangerschap riep ik steeds dat het gevaarlijk voor de baby was (slim he). Nu heb ik het geprobeerd met: 'ik moet nog negen maanden ontzwangeren!!', maar daar neemt die Marinus geen genoegen mee.
Kietelen is irritant! Vroeger (bij de Romeinen) bestond er zelfs de kietelmarteling. De boef werd vastgebonden op een bank en een geit likte dan de voetzolen van de arme man of vrouw. Dat is behalve irritant ook nog eens heel pijnlijk want de geitentong kan heel wat schade aanrichten op de voetzool.

In elk geval.. ik ben soms een watje, mietje, noem maar op. Kietelen is voor mij echt een straf, dus als ik gekieteld wordt dan ga ik heel hard HELP roepen. Mij maakt het niet uit dat de buren dan denken dat er iets hééél ergs gebeurd; Marinus schaamt zich en houdt er abrupt mee op = doel bereikt! Bevrijd van de kietelmarteling die Marinus als vechttactiek toepast!

2 opmerkingen:

Li zei

dus Marinus gaat nu een geit kopen
begrijp ik dat goed uit dit stukje???

Eef zei

Haha! Gelukkig niet, we hebben geen tuin he, dus dan moet ie m na de marteling slachten en dat vindt ie niks!