woensdag 11 maart 2009

Lollig/zielig

We hebben het wel eens over Roos d'r opa's gehad (weet je nog, het op-de-'nieuwe'-bank-plas-verhaal). Nu gaat het even over Roos d'r oma.
Lieve oma's heeft ze hoor! (Ik heb geen schoonmoedercomplex - ik vind allebei de oma's geweldig!)

Roos vond Oma van Luik ook altijd geweldig. Oma kan goed met d'r kroelen. Nu mijn moedertje al haar kiezen heeft laten trekken (zielig he, ze krijgt er wel iets voor terug uiteindelijk), lijkt het of Roos oma een beetje eng vindt ofzo.
Oma komt Roos even gedag zeggen en het eerste wat Roos doet is heel hard huilen. Ze was geschrokken ofzo (ze zegt alleen nog maar 'gu', 'eh' en 'prr' - ik kan daar nog niet veel uit opmaken). Elke keer als ik haar weer even naar oma draaide begon ze te huilen! Heel apart, en zielig voor oma.

's Avonds heeft Marinus altijd een goed gesprek met Roos. Ze praten over van alles en nog wat. Ik vertel Marinus dit verhaal en hij vraagt vervolgens aan Roos: 'vind je oma eng.' Wat doet Roos: ze zet een grote glimlach op haar gezicht. Haha, dat is dan weer lollig. Nogmaals vraagt Marinus het aan haar en weer lacht ze hard! Hmm.. zou ze het echt begrijpen?

We gaan in elk geval in oma-therapie: ze zal de komende tijd regelmatig met oma van Luik geconfronteerd worden. En het komt vast wel goed tussen oma en Roos!

Gek eigenlijk: als ik het over Oma van Luik heb, moet ik meteen aan mijn eigen Omaatje van Luik denken, die al een aantal jaar geleden overleden is. Nu is Mamma van Luik, Omaatje van Luik..

Geen opmerkingen: