maandag 15 december 2008

Nooit uitgeleerd

Van vrienden kun je leren!

Soms, zoals die beroerde nacht, kun je je laten leiden door frustratie en boosheid. Niemand wordt er beter van. Ik voel me er ellendig door en dat terwijl ik van mezelf best wel vrolijk ben. Denk ik.
In elk geval, vriend W. vertelde naar aanleiding van een vervelende situatie dat hij de "vervelende" persoon in kwestie ging zegenen. Je kunt soms zo negatief doen naar aanleiding van wat iemand heeft gezegd of gedaan, of gewoon door omstandigheden, maar het is echt goed om je te laten leiden door Gods Geest. Zondag liepen Marinus en ik langs het bewuste studentencomplexje. Ik keek semi-grappig boos naar het complexje en toen zei ik tegen Marinus: eigenlijk moet ik helemaal niet zo kijken, het geeft blijk aan mijn boosheid. Wie wordt daar beter van?
En toen heb ik mijn mooiste glimlach laten zien:-) < zo dus ongeveer.
En eigenlijk voel ik me daar ook dan meteen beter door.
Wonderlijk toch?

Zaterdagavond bij Herman Boon geweest. Ik ken aardig wat cabaretiers, niet zoveel christelijken eigenlijk. Dus het was een nieuwe ervaring om Herman Boon te bezoeken. Ik dacht eerst: mm.. flauw grappen (bovendien ging het over baby's en bevallingen, daar zit ik nu niet zo op te wachten). Maar na de pauze kwam de clou: de hele show werkte toe naar vette evangelisatie! Man, die man heeft echt een hart voor zoveel mensen. Ik vond het heel bijzonder dat hij echt de tijd nam om het evangelie te vertellen en op een best grappige manier.
Als je nog gaat naar Herman Boon, neem iemand mee die Jezus nog niet kent. Waardevol hoor!

En nu aan m'n presentatie werken, morgen presenteren!!!

Geen opmerkingen: