maandag 1 december 2008

Boete

Aaargh, 150,- euroooooos! Dat zijn er echt te veel voor een boete waar je niets vanaf weet!
Ik heb geen boete gekregen, maar Marinus. Hij rijdt auto en mij zet je (nog) niet graag achter het stuur, dan zouden we een heel maandsalaris aan boetes kwijt zijn:S

Hij zou een voetganger geen voorrang hebben gegeven op een voetgangersoversteekplaats! Nou, ik zit echt vaak bij Marinus in de auto en ik heb hem nog nooit betrapt op zoiets stoms; hij remt altijd af als er voetgangers aanstalten maken om over te steken. Hij rijdt wel rustig door als er fietsers al fietsend over willen steken: 'die hebben geen voorrang, moeten ze maar afstappen'. Dus, verbazing alom!

Er is geen beeldmateriaal of iets, alleen een agentje die dit gezien lijkt te hebben en graag boetes uitschrijft. Nou, ik ben er nu dus achteraan. Even kijken waar Marinus op de desbetreffende dag precies was en of dat klopt met de bekeuring. En dan nog kan meneer agent zoiets verkeerd hebben gezien.

En dan ben je bezig met bellen naar bureautje dit en bureautje dat. Voordat er iemand opneemt ben je minstens een paar euro's kwijt aan 'het lokale tarief' of andere 'kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon'. Op het moment (na minstens 10 minuten gewacht te hebben) dat ik dan in de telefoon een beetje geïrriteerd zeg: 'tjonge, nemen jullie vandaag nog op?' lijkt het net of een van de telefoonmedewerkers dat gehoord heeft, ik word meteen geholpen. Nou ja.. nog niet voldoende, ik moet een beroepsschikking opstellen om ons ongenoegen over de bekeuring aan de desbetreffende persoon duidelijk te maken. Dus daar ben ik verder mee zoet vandaag..

Geen opmerkingen: