vrijdag 5 december 2008

Kook je 'n deuk, bak je 'n kreuk (3)

Oke, of het lekker is/was moet je maar op Leon z'n blog lezen. Het recept zet ik hier toch neer. Ik vond het in elk geval lekker (en gezond)!!

We gaan vandaag een tomaatje vullen.

Dus wat heb je nodig?

- Tomaten, per persoon 1, of twee, ligt eraan wat je erbij serveert. Wij hadden op tafel nog een salade staan, dus 1tje bleek genoeg per persoon.
Neem wel grote tomaten!
- Broccoli, per tomaat zo'n 75 gram.
- Room
- Eierdooier
- Zout en peper

Hoe maak je het?

Lepel de tomaten leeg. Het vruchtvlees kun je gebruiken in je salade, of verzin er iets anders lekkers mee.
Ondertussen kook je de broccoli kort (met stronk en al), zo'n 3 minuutjes. Vervolgens gooi je de broccoli in de blender, samen met de room en de dooier. Mixen maar!!
En voor smaak, zout en peper toevoegen.
Ik gebruikte wat kookvocht, omdat de broccoli anders niet zo goed wilde mixen.

Dit mengsel schenk je in de lege tomaatjes en je gooit ze zo'n 10/11 minuutjes in de oven op 200 graden.

Dit is nogal saai en daarom maakte ik een camembertsausje erbij. Je kunt zo'n ronde camembert kopen (bij de c1000 is ie lekker goedkoop, 0,89 cent dacht ik). Ik heb de helft ervan in een pannetje gedaan, samen met wat room (je kunt ook creme fraiche gebruiken). Samen met wat peper en zout zorg je dat de camembert smelt. Het sausje schenk je over de tomaatjes ennnn... smullen maar!

Geen opmerkingen: