vrijdag 5 december 2008

En verder vandaag..

Oke, je krijgt een kind en een van de dingen die je dan ineens veel hoort is: heb je al een uitvaartverzekering afgesloten?????Dus ineens sta je niet zozeer stil bij nieuw leven, maar bij de dood, joepie!
Nou, wij hadden dus nog niets afgesloten. Maar aangezien wij geen goeie spaarders zijn en nu in elk geval maar minispaargeld hebben leek het ons (nadat we met verschillende mensen hierover van gedachten hebben gewisseld) oke om ons maar goed te verzekeren. We zijn nu nog jong, dus we hoeven niet reusachtig veel premie te betalen.
Er was al zo'n mannetje langs geweest voor advies, maar net daarvoor sprak ik met vriendin J. over uitvaartverzekeringen en zij zei: ken je Gabriel Financiele Bescherming niet? (Leuk joh, gratis reclame maken voor Gabriel). Nou, die kende ik dus niet. Dit blijkt een christelijk financieel adviesbureautje te zijn wat 1/10 van hun winst aan goede doelen geeft! Mooi principe.
Dus ik dacht, ik ga eens even internetten. Meteen een mailtje gestuurd voor een adviesgesprek en vandaag kwam meneer langs. Marinus en ik zijn nu goed verzekerd voor de uitvaart en meteen heb ik maar geregeld dat we allebei (ik was alleen verzekerd hiervoor) een mooie WA en inboedelverzekering konden afsluiten via Gabriel. Helemaal geregeld dus.

Ennum.. ik vind het wel prettig dat het een christelijke stichting is, geeft toch soort van vertrouwen. Ze doen overigens ook veel andere adviesgesprekken (hypotheek e.d.). Dus, als je je nog bezighoudt met deze dingen is het zeker eens aan te raden om te googlen naar gabrielfinancielebescherming.nl.

Vanmorgen: er woont in Delft een lief oud vrouwtje, halfdoof en superblind. Er wonen er waarschijnlijk wel meer, maar mw. V. is mij bekend. Ow, en ze kan niet meer bijbellezen en dat vindt ze zoooo erg! Mijn moedertje kent heel oud Delft. Ze werkt in de bejaardenzorg, maar heeft ook een band met oudjes ofzo. Ze helpt er tig en als ze zelf geen tijd heeft stuurt ze d'r dochters erop af. En aangezien ik een dochter van m'n moeder ben, kwam mw. V. op m'n pad. Ik probeer eens in de week bij d'r langs te gaan (ze heeft trouwens een zoon, maar die ziet ze niet zoveel). En dan ga ik bijbellezen. Ze hangt helemaal voorover om zoveel mogelijk te horen. Ik lees overigens uit een vettaling uit 19noach, ik struikel nog wel eens over oud-Nederlandsche woorden. En ze is altijd zo ontroerd. Ze is best eenzaam en kan niet zoveel meer doen en dan zit ze te vertellen dat ze de halve dag met God aan het praten is. Indrukwekkend. Van oudjes kun je vaak nog een boel leren. Deze dame is echt superoprecht en enorm dankbaar, daar word ik ook weer blij van!

Owja, m'n scriptie is binnengekomen. De tweede lezer heeft enkele opmerkingen, maar wat de boventoon voert is zijn positieve houding ten opzichte van het geschreven werk, ik krijg complimentjes:) feels good na maanden zwoegen, zweten en afwachten! To be continued.... gaan we 16 december halen??

Geen opmerkingen: