woensdag 29 april 2009

Puk is een lekker Stuk

Rara, wie is Puk?

Puk kan de naam zijn van een mensenbaby (omdat mensen het tegenwoordig soms heel stoer vinden om hun kind een hondennaam te geven), maar deze Puk is een lief klein hondje. Een kruising tussen een Jack Russel (een The Mask hondje) en een Chichu (of hoe je dat ook schrijven moet:S). En dit lieve kleine hondje is van zus Marleen en zwager Pim. Puk heeft trouwens ook een zus, die heet Zus, net zoals de Zus van het leesplankje van vroeger; wim ZUS jet teun vuur gijs lam kees bok does hok weide schapen (en dat uit mijn hoofd!).

En Puk is een lekker Stuk. Mijn zus en ik liepen vorige week donderdag door het centrum van Den Haag te slenteren, samen met Puk en Roos. Roos slenterde niet, die lag lekker in de kinderwagen en Pup Puk lag lekker bij Roos d'r voetjes in de kinderwagen.
Puk is echt nog mini en alles wat mini is krijgt tonnen vol aandacht van vreemdelingen en minder vreemdelingen. Iedereen moet altijd even zeggen wat ze van een mini vinden. Of dat nou een minimensje of een minihondje is. Ik ben inmiddels wel gewend aan de lachende gezichten van vreemdelingen boven de kinderwagen. Iedereen wilt toch even gluren naar mijn minimensje.

We liepen dus door Duh Haag. Gezellig!
Ook de vreemdelingen waren weer gezellig. Maar dit keer was Roos ineens niet meer bewonderenswaardig. Iedereen vond Puk een lekker Stuk (en dat is ze ook!). Overal waar we kwamen was het: 'ohhh, wat een kleintje, wat voor ras is het, hoe oud is ie?' 'Moet je nou toch eens kijken, in die kinderwagen!''Ohh, ik dacht dat dat een knuffelhondje was, maar nee, het beweegt!' (En dat terwijl Puk stiekem in de wagenbak lag te liggen, zodat ze tenminste mee kon de winkels in, maar in veel winkels werd Puk het lekkere Stuk toch opgemerkt!)
Dat was een nieuwe op-stap-ervaring voor mij. Geen 'ahh, wat een mooie baby' dit keer, maar 'ohhh, wat een schattig hondje!'

Geen opmerkingen: