woensdag 22 april 2009

Leven is een spelletje

We waren gisteren bij vriend Bram. Dat had ik het pas al eerder over. Hij heeft tevergeefs proberen te kolven. Ik had het hem natuurlijk allang kunnen vertellen dat het hem niet zou lukken, maar het was in elk geval aardig dat ie het wilde proberen.

In elk geval. We hadden het over corpsballers, van die studenten die zich laten kleineren door medestudenten die net even iets langer hebben gestudeerd. Ze mogen pas een rode studentikoze broek aan als ze in het vierde studiejaar zitten o.i.d. Ik weet er (gelukkig) het fijne niet van. Ik vroeg me hardop af waarom je dat jezelf aan zou doen?! Bram zei dat mensen nou eenmaal van spelletjes houden. Het is één groot spel. Bovendien (dat bedacht ik me weer)hoef je dan niet 'echt' te zetten, lekker safe spelen dus.

Vervolgens ging het over autorijden. Dat is ook een groot spel. En daarom worden mensen dus ook boos als iemand zich niet aan de regels houdt (niet onnodig links blijven rijden, met 60 de snelweg op gaan, of natuurlijk ook bumperkleven en te snel rijden), dan speel je vals!

Een groot spel dus. En ik speel (nog) niet mee. Lijkt me trouwens wel leuk hoor, om mee te spelen. Alhoewel ik bij spelletjes niet goed tegen m'n verlies kan. We zullen zien hoe het uit gaat pakken!

1 opmerking:

Handjes zei

Een beetje zwart-wit plaatje van een corpsbal hoor ;) .
Hebben jullie al een stationwagen met hond :P ?