zondag 19 april 2009

Leuke conversatie

Ik ben weer lekker aan de arbeid in de Bieslandhof. Zaterdag was ik bezig om een meneer te helpen aankleden e.d. Ik werk op een afdeling met dementerende bejaarden. Deze meneer is echter de enige op deze afdeling die alles nog op een rijtje heeft. Hij houdt wel van een grapje, en ik ook! Dat komt mooi uit!

Zo lang oudjes zich nog zelf kunnen wassen, moedig ik dat ook aan. Deze meneer wast dus zelf zijn gezicht nadat ik hem dat heb gevraagd te doen.
Hij vraagt vervolgens: wil je me verder wel helpen, want de rest is een beetje lastig.
Ik: dat is prima, alleen moet u uw rug wel zelf wassen, daar zijn we namelijk op aan het bezuinigen.
Hij: nou, dan ga ik zo maar op mijn handen staan, tjonge, je bent gek.
Ik: wel gezellig gek toch?
Hij: heb je dan ook andere gekken?
Ik: ja, natuurlijk.. uhh.. (en ik denk ondertussen aan moordenaars en andere zieke geesten)
Hij is me voor en zegt: je bedoelt zeker wij sloebers die hier zitten (en hij ligt in een deuk omdat hij werkelijk denkt dat ik dat dacht).
Ik: haha, oh, dat wilde ik helemaal niet zeggen.

Maar een kans om dat uitgesproken te krijgen, krijg ik niet. Hij ligt in een deuk en ik ook!

Geen opmerkingen: