maandag 27 april 2009

Kwijlkipje

Nee, we hebben geen kip aangeschaft. Een doorsnee Nederlandse vrouw wordt door de doorsnee Nederlandse man nog wel een vergeleken met een kip. Waarom??? Dat blijft een groot mysterie. Vrouwen praten absoluut niet veel!

Maar in elk geval klinkt kwijlkipje wel leuk! En ik vind het ook een heel toepasselijk woord voor ons lieve Roosje. Ze kwijlt bij het leven. Stel dat de crisis doorslaat en de wateraanvoer stopt, dan kunnen wij het overleven door al haar kwijl in bakjes op te vangen. Hmm.. het begint een beetje smakeloos te klinken. Maar je snapt vast wat ik bedoel.
En je wordt op den duur echt makkelijker. Kleren die lekker onder gekwijld zijn houd ik aan. (En dat terwijl veel meisjes/vrouwen zich tig keer op een dag verkleden, zelfs zonder bekwijlde kleding!) En eigenlijk is dat best relaxed. Roosje maakt me wel relaxed. Ik zeg vaker nee, want ja zit er niet altijd meer in. En dat is ook niet erg.

Ons kwijlkipje bezorgde Marinus pas de lachstuipen. Ze kan inmiddels een beetje schateren en dat is echt supercool. Net zoiets als een kip kakelt, alleen zij schatert dan.
Ik was er helaas niet bij, maar via de telefoon kon ik een beetje meegenieten van pappa/kipje lol.

Wij zijn in elk geval dol op ons kwijlkipje!

In de volgende aflevering hebben we het over het volgende kinderboerderijdier: het varkentje!

Geen opmerkingen: