zaterdag 22 augustus 2009

Alle eendjes zwemmen in het water..

En onze onderburen zwemmen vrolijk mee.

We liggen vannacht lekker een paar uurtjes te slapen als de bel gaat. Ik hoor wat gepraat buiten en denk dat het een stelletje pubers zijn. Ik ben ook zo moe dat ik geen moeite wil doen om er achter te komen waarom er is aangebeld. Marinus is echter wakker geworden en luistert vol aandacht naar de gesprekken die buiten worden gevoerd. Hij hoort: 'zullen we dan de politie maar bellen?' en hij schrikt. Later vertelt hij mij dat hij dacht dat er iemand in ons huis aan het rondstruinen was. Dat is niet het geval. Zijn aandacht is in elk geval gewekt, zeker op het moment dat er een brandweerauto en een politieauto voor de deur staan. En opnieuw wordt er aangebeld. Dat zullen vast geen pubers zijn die het leuk vinden om belletje te lellen. Marinus stormt naar beneden. Ik hoor hem met een agente praten over een lek en nu ben ik degene die schrikt. Een gaslek? Oh nee!
Gek he, dat je meteen aan het ergste denkt. Omdat ik mensen zich er niet zo druk om hoor maken denk ik meteen dat het meevalt, ik draai me om en probeer een beetje slaap te vatten. Maar intimi zullen weten dat ik nieuwsgierig ben, ernstig nieuwsgierig. Ik trek wat aan en ga halverwege de trap zitten. En daar staat mevrouw de agent met Marinus te praten. Marinus heeft het over ons Plas Paleis en dat hij daarmee bezig is geweest. En Marinus is handig, maar geen loodgieter.
Blijkt dat de onderburen - net terug van vakantie - een waterballet kunnen opvoeren in hun badkamer. Alles staat blank!

Oh wat erg! Ik denk meteen aan hoe rottig het voor de buren is. Kom je na een rit van 15 uur terug in huis, heb je flinke waterschade. Vervelend!

Maar wat hebben wij relaxte buren zeg. 'We dweilen het wel even op en morgen kijken we ernaar joh, maak je niet druk.' En de buurman is een handige harry (badkamer installateur) en wilt dolgraag helpen! Wat hebben wij het getroffen met hun. En meer nog, een wonder dat onze huizen niet zijn afgefikt. Ze hebben een super de luxe badkamer met een elektrische douchecabine met allerlei snufjes. Water en elektriciteit = kortsluiting?

En gelukkig is het een waterleiding die lekt en niet het riool, dat zou pas smerig zijn!

En zo zie je maar weer, ieder handige harry kan een foutje maken.

1 opmerking:

Marjolein zei

Men, wat afschuwelijk zeg! Dat wordt vast verzekeringswerk dan :S