zaterdag 2 mei 2009

Sneu-ig?

Het menselijk brein is een groot raadsel, althans, de mijne. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik de enige (geen enigste!!) op deze aardkloot ben die tot dat besef is gekomen, of de enige ben die een raadselachtig brein heeft, maar in elk geval zal ik enkele voorbeelden geven:

1) Ik zit op de fiets, denk aan Koninginnedag en denk ook aan deze blog. Iedereen schrijft over de gebeurtenissen van twee dagen geleden, waarom zou ik dat dan doen? Waarom zou ik het eigenlijk niet doen? Ik houd me er toch mee bezig? Dat is ook eigenlijk onvermijdelijk, iedereen praat erover. Maarja, het is een beetje uitgekauwd als ook ik erover ga schrijven. En toch doe ik het.

2) Ik denk wederom aan Koninginnedag. Er zat in Delft een mannetje op zo'n Najib doos te trommelen. In één van zijn shows trommelt Najib erop los. Een soort drumdoos. Ik denk aan Najib en aan zijn achternaam, Amhali. Op één of andere manier vraag ik me af of Amalia (dochter van..) is vernoemd naar Amhali, alleen dan op zo'n manier dat er lastig achter te komen is. Misschien dat Wim-Lex en Maxima wel onwijs fan van Najib zijn. Zou kunnen toch?

Sneu/leuk he, dat er vanuit één gedachte zoveel fantasie kan komen?

Geen opmerkingen: