maandag 25 mei 2009

Feest?

Donderdag was het feest! Er kwamen leute eten!
Ik had een heel plan om donderdag naar de Lidl in Delft te gaan (samen met Marinus, want zoals jullie weten is eefje rijbewijsloos). Dat in combinatie met een overdags bezoekje aan opie en omoe (superopa en oma van Roos).
Maar, op deze hemelvaartsdag zijn blijkbaar (bijna) alle winkels dicht!!
Tjonge. Ik zeg tegen m'n moeder: juist op zo'n feestdag (want zo heet die dag officieel) doe je de winkels toch juist open?
Ik ben er blijkbaar niet echt bij met m'n hoofd. Gelukkig kon ik de AH induiken, anders had ik de eters een kwartje pizza moeten aanbieden en wat doperwtjes. En als toetje moedermelkijs. Dat is namelijk alles wat wij nog in huis hadden.

Gelukkig kon ik bij de AH een heleboel ingrediënten kopen om vervolgens thuis een complete Griekse maaltijd op tafel te toveren. Moussaka, gehaktballetjes in tomatensaus met peterselie, tzaziki (natuurlijk zelf gebrouwd), gepaneerde aubergine met kaas en als toetje Yelly en normale ijs. Jammie jam!

Hemelvaartsdag is een feestdag? Feest in de hemel. Jezus ging terug naar Pappa. En ook een feest hier, want de belofte van de Heilige Geest is toch een feestelijke belofte! God wilde in ons hart komen wonen en dat wilt Ie nog steeds! Joepie!

4 opmerkingen:

Handjes zei

Moedermelkijs?!?

Eef zei

Jaha, om het zo lang mogelijk goed te houden, je mag het zo'n drie maanden in de vriezer bewaren! Jammiee:)

Sam of Saam zei

Sommige weblogs hebben terugkerende thema's... :-)

Unknown zei

Gelukkig dat er een winkel open was, want het eten was super lekker!!!:)