woensdag 26 november 2008

Op audientie bij de Koning

Wij hebben dan wel geen koning, maar een koningin, maar ik zal je vertellen; ik heb de dame in kwestie nog maar één keer in levende lijve kunnen bewonderen. Nah ja.. ik zat in de Arena, zo rond de datum van het huwelijk van Wim-Lex en zijn Maxima, en de koningin was er ook.. ergens. Ik denk dat het een doorsnee Nederlander een heleboel moeite kost om het voor elkaar te krijgen de koningin persoonlijk te ontmoeten en te spreken.

(Ondertussen zitten de katten mijn typende vingers nauwlettend in de gaten te houden: 'leuk, van die bewegende dingen waar je in kunt bijten')

Wat zou je aantrekken als je het toch voor mekaar krijgt om de koningin te ontmoeten? Ik denk dat ik niet eens zozeer wat nieuws zou kopen, ik ben zoals ik ben. Maar.. ik zou wel netjes gaan (voor zover dat mogelijk is;))!

Wauw.. wij hebben toch een Koning. En deze koning is niet zomaar een koning. Hij is de Koning van het Leven, de Creator van de mens, de Redder van de mensheid en nog mooier.. het kost je niets om bij Hem op audientie te gaan.

Ik heb niet zozeer de behoefte om Bea te vereren met een bezoekje, ze kent me niet eens. Maar weet je, mijn Koning kent mij wel. Ik ben door Hem gekend, ik ben geliefd! En de eerste stap zette Hij en het enige wat ik heb hoeven doen was me ervoor open stellen. Hij kwam eerst naar mij toe en nu kan ik elk moment Zijn paleis binnen gaan. Daar hoef ik geen bewijs van goed gedrag of andere formaliteiten voor in te vullen, de deur is altijd open.

God werd Mens, Jezus kwam voor mij (en jou, en je buurman of buurvrouw)!! Jezus zet de deur van het paleis van Zijn Vader wagenwijd open; 'joehoe, kom je nog?!'

Bidden en praten met God doe ik regelmatig, maar ik heb het idee dat God me duidelijk heeft gemaakt dat Hij nog liever wilt dat ik bij Hem op audientie kom, dat ik bij Hem langsga in Zijn paleis om daar me volledig over te geven aan Hem! Om door mijn knieen te gaan en vol ontzag te zien wat een LIEFDE HIJ IS! Hij geeft niet alleen liefde, Hij is de bron van liefde en van leven!

Wauw, dat is pas een Koning, eentje die mij persoonlijk kent en me zo graag bij Hem wilt hebben.

Geen opmerkingen: