dinsdag 11 november 2008

Knuffelen is gezond!

Nog 6,5 week en dan zijn we bij de uitgerekende datum, 28/12/2008. Voor die tijd ga ik regelmatig naar de verloskundige, ook vanmorgen. M'n mams ging mee voor de gezelligheid.
Ik voel me kiplekker en dat deel ik de verloskundige ook mee. Tot nu toe heb ik weinig te klagen, dat doe ik overigens ook niet graag, maar bovendien is het niet eens nodig! Voor de verloskundige dus ook een makkelijk kwartiertje.

De laatste tijd zat ik alleen niet zo lekker in mn vel. Onze gootsteen zat een tijdje geleden verstopt en om zoiets kleins kan ik dan zo chagrijnig worden, dat ben ik helemaal niet gewend van mezelf. Ik vond mezelf ook helemaal niet leuk en gezellig. En dat is vervelend als je de hele dag met jezelf opgescheept zit. Gelukkig ben ik inmiddels een beetje over die hormoonattack heen:) Ik kreeg van iemand uit de kerk het advies om 7 keer per dag een knuffel te krijgen, dat heeft elk mens nodig, zei ze. En ik kom niet zo gauw aan 7 knuffels (het is ook de bedoeling dat je de knuffels van verschillende mensen krijgt). Ik ben knuffelen ook helemaal niet gewend. Maar, sinds ik in een Nederlandse hugkerk zit is knuffelen ineens part of my life geworden. En het duurt een tijdje voor het went. Knuffelen is gezond! En eigenlijk ook heel fijn!

Daarom knuffel ik ook graag met de baby. Ik weet nu precies hoe de baby ligt, ze is al ingedaald (ik hoef nu niet meer voor iemand te verbergen welk geslacht ons kindje heeft, aangezien alle mensen die het niet wilden weten het door mijn eigen onhandigheid of door die van een ander het wel te weten zijn gekomen) en ze ligt met d'r ruggetje aan de linkerkant. Ik kan lekker over d'r ruggetje aaien:) en liedjes voor d'r zingen, tralalaladilaaaaaaaa!

Van knuffelen weer even terug naar vanmorgen. Het is zo leuk om het hartje te horen. Het lijkt soms wel housemuziek, muziek waar ik anders helemaal niet graag naar luister, maar in het geval van de bpm's van ons kindje maar al te graag! Doefdoefdoefdoef, ze is nu al muzikaal!
Zij drumt, ik zing!

1 opmerking:

Marjolein zei

he lieve eef,

vind het zo grappig en leuk dat het een meisje wordt! Ik was er echt van overtuigd dat het een jongetje zou worden :D Nu ben ik alleen nog heel nieuwgierig naar dr naam en hoe ze dr uitziet en op wie ze lijkt! T'komt nu zo dichtbij! Vind het echt spannend hoor! Superfijn dat je je zo goed voelt in ieder geval!

Lieverdeliefs, majo!