donderdag 1 april 2010

Verlanglijstje

God is Sinterklaas niet.
Nee.
En dat is maar goed ook. Dan krijg je van die Bruce Almighty perikelen.

Mijn schoonmoeder was hier gister aan de oppas en de gezelligheid. Ze vertelde dat ze pas naar de tandarts waren geweest. En dat is nooit fijn. Al is het niet vanwege de gevoelige tanden die je aan een bezoekje overhoudt, dan zijn het wel de kosten die al je spaargeld opslurpen. En foetsie. Kun je weer opnieuw beginnen met sparen voor een volgend bezoekje.
We hebben het erover dat een bejaardengebitje wel ideaal zou zijn. Dat je rond je vijftigste je volwassengebit wisselt tegen een stevig, onverwoestaar bejaardengebit. Zomaar een idee. Iets om in de hemel met God te overleggen.

's Avonds voor huisgroep begint en we met twee vrienden zitten uit te buiken vertel ik ze van het briljante idee, met de vraag: oke, wie van ons als eerst in de hemel is, zou dit misschien kunnen overleggen met God.
Marinus: tja.. oke, als ik het niet vergeet.
Rob: en er zijn ook uitvindingen die God gedaan heeft die van mij niet hadden gehoeven.
Ik: ja, muggen bijvoorbeeld.
Rob: nee joh, dat is een sport, mug meppen. Dat houdt je lekker bezig.
Ik (een beetje overdreef): ja, maar ik ben allergisch voor muggen. Ze moeten altijd mij hebben en als ze me eenmaal te pakken hebben dan krijg ik van die reusachtige bulten.
Rob (kijkt ondertussen naar mijn enorme buik): oh oke, ik begrijp het..
Ik: tja Marinus is verwant aan de mug. Maar die wil ik wel graag houden hoor!

2,5 jaar getrouwd en 1,5 jaar zwanger. Dat is wel de mooiste uitvinding die God heeft gedaan! De wonders van het leven :)

1 opmerking:

Unknown zei

hahaha... super lollig!