donderdag 7 januari 2010

Het beloofde pakket

Aan meneer Lagermann. Hoe komt die meneer erbij?

Anyway.. er zijn inderdaad flessen wijn bezorgd. En ze zijn volgens Marinus erg lekker. Ik heb nu denk ik al 1,5 jaar geen alcohol gedronken. En eigenlijk vind ik dat ook wel best zo. Vooral natuurlijk omdat ik weet waar ik het voor doe. Eerst zwanger zijn, dan negen maanden borstvoeding geven en dan weer zwanger zijn. Allemaal met het oog op onze spruitjes.

Maar als er dan superdeluxe flessen wijn binnenkomen, flessen die je in de speciale wijnen winkel liever laat staan als je het prijskaartje ziet hangen, dan denk ik stiekem toch wel 'ahhh.. is het echt zooo lekker??? Laat me proeven!'
Maar nee, ik ben een autist als het gaat om de zorgen voor (ongeboren) baby's. Geen alcohol, geen rookruimte etc. etc. En ik ben een echte groentenfreak!

Je moet eens bedenken dat we in Nederland schreeuwen om 200 gram groenten p.p.p.d. Als ik denk aan het portie groenten wat vroeger op m'n bordje belandde dan slaat de schrik me om het hart. Dat was min 2 ons! Het was in elk geval weinig en dat was ook nog eens normaal. Best vreemd eigenlijk, want in veel landen in de wereld is er weinig groenten te vinden en bovendien is groenten heel erg duur. En wij zijn ongezond als we minder dan 2 ons eten. Tja.. overdrijven is ook een vak. Het zal vast en zeker gezond zijn, maar het is voor veel mensen ook niet haalbaar. Bijvoorbeeld bij het maken van boerenkool. Als ik dan 4 ons boerenkool bij de aardappeltjes doe, dan vind ik geen aardappel terug.

Als het even kan laat ik een aardappel liggen en eet ik alle groenten op. Heerlijk! En dan ben ik die lekkere wijn zo weer vergeten. Dat komt over een jaar wel weer.

Geen opmerkingen: