maandag 12 juli 2010

Koeien op de BBQ

Dat is geen vreemd iets. Lekker stukje biefstuk ofzo. Dat klinkt voor een vegetarier niet bepaald lekker. Maar dat is het wel! Hah!

Naast de superdeluxe échte vuvuzela, heb je ook van die nepapparaten. Lekker goedkoop en het geluid wat eruit voortkomt klinkt als muziek in de oren. Ahum. Ten eerste; te veel decibel dus je wordt doof, ten tweede zal je getoeter nooit gewaardeerd worden, behalve door een kudde gnoe's die graag willen paren.

Zitten we gisteren (net als de rest van Nederland) voetbal te kijken bij mijn schoonouders. Hun buren kijken natuurlijk ook voetbal en laten daaraan een BBQ vooraf gaan. En ook tussendoor eigenlijk. Ze kijken namelijk buiten voetbal. Heel beschaafd hoor. Wij hebben binnen meer herrie lopen produceren dan de hele gang buiten.

Maar iemand bij de buren had dus zo'n mislukte vuvuzela. Ik waande me, door het geluid, al in de bossen van Noorwegen. Ik dacht altijd dat ik bang was voor elanden en ander groot wild, maar sinds die vuvuzela mijn fantasie zo vreselijk aanwakkert lijkt het net alsof het de normaalste zaak van de wereld is om tussen de elanden, gnoe's en dergelijke te leven.

Zegt m'n schoonmoeder dus: 'tjonge, lijkt net alsof ze een levende koe op de BBQ hebben liggen, elke keer wordt ie een stukje verder gebraai.'

Dat is een leuke opmerking voor je voorstellingsvermogen. Lukt bij mij altijd goed. Ik denk in beelden. Laat het Marianne Thiemen maar niet horen wat de buren hebben gedaan.
En ja hoor, tijdens de voetbal hoorden we nog af en toe een doodskreet van een half verbrandde koe. Daar gaat ie weer een stukkie, arme koe.

Geen opmerkingen: