zaterdag 15 mei 2010

Mirjam van drie

Mirjam van drie is mamma
Van Rosa, haar plastic pop
Ze lacht ze huilt en poept, net echt
en krijgt soms haar tut of fop

Als ze dorst heeft, mag ze drinken
en hup, daar gaat mamma's shirt omhoog
zo de pop aan de borst
maar haar luiertje blijft droog

Mirjam van drie is mamma
Van Rosa, haar plastic pop
En o wee als jij het raar vindt
dan krijg je van mamma op je kop


Gisteren waren we bij vrienden. Dochter Mirjam zeult wat af met Rosa, haar poppenkind. Rosa in Jonathan z'n maxi-cosi, Rosa d'r neus moet met Jonathan z'n neuszuigertje uitgezogen worden, z'n billendoekjes worden graag gebruikt voor Rosa. Lief! Ik zit Jonathan drinken te geven, Mirjam komt naast me zitten en trekt ineens haar shirt omhoog en ja hoor, Rosa moet ook drinken, Rosa heeft dorst. Lachen joh, twee dames op de bank met hun baby.
Later geef ik Jonathan een schone luier. En zijn derrie is geel en absoluut niet keutelig. Hoor ik Mirjam ineens naast me zeggen: 'tjonge, hij heeft een grote keutel.' Ik: 'he?'. 'Ja hier, dat is een grote keutel.'
Je raadt het al, ze had het over z'n zaakje. Dat heeft misschien wat weg van een keutel voor het oog van een drie-jarige. Het leverde mij weer een lachsalvo op!

Geen opmerkingen: