woensdag 3 maart 2010

Potentiele Rommelmonsters

Vol trots vertellen we iedereen dat onze slaapkamer af is. Het is leuk om positieve reacties te krijgen en eigenlijk is die waardering ook wel erg belangrijk. Vooral voor Marinus, want die heeft zich uit z'n naatje gewerkt. Ik ben wat klussen betreft echt een lui varken. Met het excuus dat Roos ligt te slapen als ik een moment heb om te klussen, kom ik overal onderuit. Ik heb wel eens wat geschuurd en geverfd, maar eigenlijk te weinig voor de vrouw van een echte klusser.

Ik denk dan maar: 'Marinus wilde in een klushuis wonen, van mij hoefde dat allemaal niet. Als ik nu ga klussen gaat hij zich dadelijk nog vervelen!'

Bovendien verwacht hij ook geen geklus van mij. Nu de baby bijna op komst is krijg ik trouwens wel klus en schoonmaakkriebels. Het is natuurlijk voorjaar en dan gaan alle huisvrouwen zich ineens uitleven op hun huis. Ik weet niet of klussen ook een onderdeel van die schoonmaakwoede is, maar soms borrelt het diep van binnen wel.

Nu was zondag het uitgelezen moment om onze paleiskamer ten toon te stellen. Marinus vierde namelijk z'n verjaardag. En natuurlijk worden er ook blikken geworpen in de andere kamers. We staan nu quitte op de bovenetage. Twee kamers die totaal af zijn, en twee kamers waar je liever je ogen voor dicht doet. Mijn broertje (die twee koppen groter is) neemt mijn neefjes mee naar boven om eens rond te neuzen. Ome Harm vraagt aan neefje Menno van 3: 'en van wie is deze kamer?' Menno: 'van Roos'. En van wie is deze kamer?' 'Van Eveline.' Harm weer: 'en van wie is deze kamer?'
'Van Rommelmonster.'

Niet van koekiemonster, want er waren geen koekjes te bekennen. In onze rommelkamer (gipsplaten, gereedschap, verf, troep en nog meer andere troep) huist volgens Menno het Rommelmonster. Mooi gezegd toch?

Toen ik onze slaapkamer liet zien aan vriendin Debby wierp ze vluchtig een blik achter het gordijn waar Rommelmonster zich volgens Menno bevindt. Haar opmerking stemde me diep en diep gelukkig. Enthousiast zei ze: 'Oh, wat een boel potentie heeft deze kamer!' Zo kunnen we het natuurlijk ook bekijken!

Geen opmerkingen: