maandag 22 februari 2010

Harthupje

Laat de verloskundige me bijna schrikken!

Maar.. ik stond op het punt te schrikken toen ik bij mezelf dacht: 'ach, het zal wel meevallen.' Mijn hart maakte een klein hupje extra en daar is ook alles mee gezegd.

Sommige mensen kunnen ineens zo'n serieuze toon aanslaan. Ik kan dat sowieso bijna nooit. Serieus zijn is een kunst. Maar de verloskundige van vanmorgen zou mee kunnen doen aan de Olympische Spelen met het onderdeel Wie Iemand De Grootste Schrik Aan Kan Jagen Door Heel Serieus Te Klinken. Ze zou een gouden plak voor Nederland in de wacht kunnen slepen.

Wel, mevrouw voelen aan mijn nogal bescheiden 7,5 maanden buikje. Eerst kon ze z'n hoofd niet vinden (zou ie er wel aan zitten dan???) en vervolgens zegt ze: 'oh, hij is wel erg klein.'

Hierna kwam dus mijn harthupje.

Ik denk tegelijkertijd: 'klein, wat nou klein? De echoscopist vond dat ie grote handen en voeten had en ze wist me ook nog te vertellen dat jongens gemiddeld groter dan meisjes zijn, en dat een tweede kindje vaak ook groter is.'

Ze begon al over een echo toen ze bedacht dat een andere verloskundige die toevallig aanwezig was, ook wel even kon voelen. Deze dame op leeftijd met vast een boel meer ervaring heeft mijn buik ook nog even fijngeknepen en kwam met een zucht tot de conclusie dat onze jongen kleiner dan gemiddeld was. Maar met de vraag hoe groot Roos bij de geboorte was (2930 gr.) zei ze: 'oh.. dat zou dan heel goed kunnen.' Ik ben ruim 33 weken zwanger en het kindje ligt ruim een week achter op groei.
Ik denk, na alle geruststelling, meteen aan het positieve. Roos floepte er met een sneltreinvaart uit waarbij ik geen (kleer)scheuren heb opgelopen. Zou dat nu weer het geval zijn? Ik hoop van wel!

De tijd gaat vlug en we kijken erg uit naar zijn komst! Over twee weken weer een check bij de verloskundige en dan gaan we eens even laten zien hoeveel we in twee weken kunnen groeien ;-)

Ik bedacht me dat ik wel op chocola-dieet kon gaan. Maar dat idee heb ik maar gauw laten varen. Krijgen we dadelijk een jongen die alleen maar aan de chocola wilt. Dus niet!

Geen opmerkingen: