woensdag 10 februari 2010

Belbelevenissen

Dat bellen met een kind om je heen en eentje in de buik anders is dan zonder dat allemaal, blijkt maar weer vandaag.

Ik heb G. aan de lijn. We hebben van het weekend een homegroupweekend gehad. Heel geslaagd! Het huisje waar we zaten was dan ook zeer luxe, waardoor het wie-doet-de-afwas-probleem door de aanwezigheid van een afwasmachine meteen de wereld uit werd geholpen. Bovendien bleken mannen die voorheen hun eigen bijbelverzen bedachten (:''Vrouw, wees gehoorzaam aan uw man en houdt het aanrecht schoon, kook en doet wat u in uw keuken hoort te doen'' o.i.d. 'staat echt in de bijbel hoor, ergens in Spreuken 34.') spontaan te veranderen in keukenprinsessen. Wat zo'n weekend al niet teweeg kan brengen!

Anyway, het ging vandaag over telefoneren. Ik heb G. aan de lijn en praat met haar na over het weekend. Intussen zie ik Roos denken: 'ha, mamma is aan de babbel dus ik kan aan alles zitten wat zij mij verboden heeft.' Ik doe niet aan verboden vruchten, Roos is fruitfreak en dat prijs ik ook alleen maar aan. Maar het haardstel en alle planten zijn verboden terrein. En ik denk dat ze dat best kan leren zonder heel mijn huis aan kant te maken omdat Roos er toevallig woont. Terwijl ik in gesprek ben heeft Roos het haardstel bereikt en begint ze ijverig met gevaarlijke instrumenten heen en weer te slingeren. Ik tegen G: ' .. veel te laat gaan slapen. Toch heb je het [AFBLIJVEN! Nee Roos, daar mag je niet aanzitten], hier ben ik weer hoor, waar was ik ook alweer. [Ga hier maar mee spelen, dat is leuk!].' G. tegen mij: 'waar moet ik van afblijven? Ik zit nergens aan?'

'Oh, sorry, ik moest Roos even tot de orde roepen.'
G: 'of heb je stiekem door dat ik een puzzelstukje in mijn handen hebt, nou vooruit, ik laat hem wel liggen.'

Gisteravond had ik een naamgenoot aan de lijn. Ze heeft vier koters en was ze net in bed aan het leggen op het geweldige tijdstip dat ik belde. Niet dus. En dan moet ik zelf maar uit zien te vogelen wat ze tegen wie zegt. Het zijn in elk geval bijster interessante gesprekken. Vooral op de momenten dat je denkt dat er tegen jou wordt gesproken terwijl dat dus niet het geval is.

Tja, dat hebt je met die geweldige mormels om je heen. Ik kan niet zonder!

Geen opmerkingen: