woensdag 23 februari 2011

Lingo

Grappig om tegenwoordig mensen van mijn eigen leeftijd of jonger bij Lingo te zien. Gelijk maar even uit de wereld helpen dat ik Lingo graag kijk, nee dat is het niet.
En ik vermoed dat leeftijdsgenootjes enkel en alleen mee doen voor het 'grote' geld.
Vriendin M. en ik zijn onze kinderen ook aan het trainen voor Lingo. Wie weet worden zij de jongste Lingo winnaars ooit.
En het gaat automatisch, we hoeven er nauwelijks iets voor te doen, behalve gespreksonderwerpen aansnijden waar zij niet zo veel van mogen begrijpen. Als we het hebben over de kinderboerderij dan moet dit meer-dan-10-letter-woord gespeld worden. Niet zo zeer voor Roos, mij maakt het niet uit als zij het woord hoort en ik vervolgens moeten zeggen dat we er niet heen gaan. Dochtertje van M. die heeft altijd gespitste oren. Dus oppassen geblazen. Als het gaat over eten, bijvoorbeeld ijs of taart, dan moet ik weer enorm oppassen. Roos houdt van zoetigheid en zoetigheid houdt van Roos. Dus wij praten tegenwoordig veel dingen gespeld. De kinderen worden ouder en begrijpen steeds meer, des te meer wij onszelf en misschien onbewust de kinderen trainen voor Lingo.
Over een tijdje spelen de mama's tegen de kinderen in Lingo. We zullen zwaaien!

Geen opmerkingen: